بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها

مصرف ویتامین ها می تواند راهی عالی برای تامین نیازهای تغذیه ای شما باشد ،اما استفاده در زمان درست مهم ترین بخش این موضوع است.وقتی ویتامین‌ها را به‌درستی مصرف نمی‌کنید، بهبودی اتفاق نمیوفتد.بدن شما نمی تواند ویتامین ها را به طور کامل جذب کند مگر اینکه بهترین زمان مصرف آنها را بدانید. اکثر ویتامین ها به دو دسته تقسیم می شوند: محلول در آب یا محلول در چربی. ویتامین های محلول در آب زمانی بهتر جذب می شوند که با معده خالی آن ها را با آب فراوان مصرف کنید. برای ویتامین های محلول در چربی،

بهتر است آنها را همراه با غذا مصرف کنید زیرا بدن شما بهتر می تواند آنها را جذب کند .مصرف ویتامین ها و مولتی ویتامین ها می تواند یک عادت عالی برای ایجاد تعادل سلامتی بدن در هر سنی باشد. انبوهی از تحقیقات نشان می‌دهد که کمبودهای تغذیه‌ای می‌تواند نه تنها به شرایط پزشکی، بلکه به سلامت روان نیز کمک کند. مکمل های ویتامین و مولتی ویتامین می توانند سلامت و تندرستی عمومی شما را بهبود بخشند و از کمبودهای تغذیه ای جلوگیری کنند که می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین های محلول در آب

ویتامین C

اسید اسکوربیک یک ویتامین محلول در آب است. ویتامین C برای ترمیم بافت‌ها، پوست و استخوان‌ها ضروری است. ویتامین C همچنین به جذب آهن در بدن شما کمک می کند. علاوه بر این، مصرف ویتامین C نیز می تواند به بدن شما کمک کند تا زخم ها را به طور موثر تر بهبود بخشد.

همچنین، برخی تحقیقات وجود دارد که نشان می دهد بین ویتامین C و خلق و خوی شما ارتباط مستقیم وجود دارد و آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین C ممکن است به طور کمکی باعث کاهش و پیشگیری از اضطراب شوند.

ویتامین های B

شامل طیف وسیعی از ویتامین ها با اعداد از B1 تا B12 است. ویتامین های B برای عملکرد بهینه بسیاری از فرآیندهای بدن شما ضروری هستند. این ویتامین به بدن شما کمک می کند تا گلبول های قرمز سالم تشکیل دهد و از غذایی که می خورید انرژی دریافت کنید. کمبود برخی ویتامین های گروه B نیز با سلامت روانی ضعیف مرتبط است.

ویتامین C و ویتامین B12 ویتامین های محلول در آب هستند، به این معنی که برای جذب آنها به آب نیاز دارید. ویتامین های محلول در آب را با معده خالی با یک لیوان آب مصرف کنید.از آنجایی که می تواند انرژی زا باشد، بهترین زمان برای مصرف ویتامین B12 صبح است، بنابراین بر خواب شما تأثیر نمی گذارد.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین های محلول در چربی

ویتامین های محلول در چربی برای جذب بدن به چربی نیاز دارند که عبارتند از:

  • ویتامین،ویتامینD،ویتامین E،ویتامین K

 

ویتامین A

یکی از ویتامین ها و ریزمغذی هایی است که بدن شما قادر به تولید آن نیست. این بدان معنی است که شما باید آن را از طریق غذا یا مکمل ها دریافت کنید.

ویتامین A برای بسیاری از فرآیندهای بدن شما حیاتی است، از جمله حفظ سلامت پوست، چشم ها و پوشش روده.

دو نوع ویتامین A وجود دارد که ما از طریق رژیم غذایی و مکمل‌ها مصرف می‌کنیم، ویتامین A از پیش ساخته شده و A پروویتامین. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که گنجاندن کاروتنوئیدها در رژیم غذایی شما که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می‌شوند ممکن است خطر ابتلا به علائم افسردگی را کاهش دهد.

ویتامین D

ویتامین D، که با عنوان ویتامین “آفتاب” شناخته می شود، زیرا خورشید منبع اصلی ویتامین D است، برای عملکرد بدن ضروری است.

اغلب، مکمل ویتامین D برای کسانی که در مناطقی با نور خورشید بسیار کم زندگی می کنند یا افرادی که پوست تیره تر دارند، ضروری است . ملانین رنگدانه ای در پوست و مو است که مسئول رنگ های تیره پوست و مو است. برای افرادی که مقادیر بیشتری ملانین در پوست دارند، سنتز ویتامین D در پوست برای بدن دشوارتر می شود.

جدا از تأثیرگذاری بر عملکرد فیزیکی، کافی بودن ویتامین D با جنبه‌های سلامت روانی شما مرتبط است. دانشمندان مشاهده کرده اند که در آب و هوای سردتر، افرادی که به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند، بیشتر مستعد افسردگی هستند.

با توجه به اینکه ویتامین D محلول در چربی است، به طور کلی احساس می شود که مصرف آن با غذا باعث جذب بهتر آن می شود. با این حال، یک مطالعه کوچک که به بررسی اینکه آیا مصرف ویتامین D با غذاها می‌تواند به سرعت جذب آن در بدن کمک کند، نشان داد افرادی که مکمل‌های ویتامین D با دوز بالاتر در کنار وعده‌های غذایی کم‌چرب مصرف می‌کنند، آن را بهتر جذب می‌کنند.

برای حداکثر جذب، بهترین زمان برای مصرف ویتامین D و سایر ویتامین های محلول در چربی، پس از مصرف غذاهای حاوی چربی است.

ویتامین E

ویتامین E، آنتی اکسیدانی است که به محافظت از غشای سلولی بدن شما کمک می کند، و فقط از غذاها و مکمل هایی که می خورید به دست می آید.

برخی تحقیقات نشان می دهد که سطوح پایین ویتامین E با افسردگی و اضطراب مرتبط است. در حالی که مشخص نیست که آیا مکمل می تواند به مدیریت علائم افسردگی و اضطراب کمک کند.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین

مولتی ویتامین ها حاوی ویتامین های محلول در چربی و محلول در آب هستند. مولتی ویتامین ها حاوی مجموعه ای از ویتامین ها هستند که به همین دلیل به آن ها مولتی ویتامین می گویند.یک مطالعه نشان داد که در ایالات متحده، بین 40 تا 50 درصد از مردان و زنان بالای 50 سال مولتی ویتامین مصرف می کنند. با این حال، این مطالعه به این نتیجه رسید که برخلاف تصور رایج، ممکن است مصرف مولتی ویتامین ها برای جمعیت عمومی فواید زیادی نداشته باشد.

با این حال، همان بررسی اشاره کرد که در موارد خاص، ویتامین ها و مکمل ها به وضوح مفید هستند، مانند استفاده از آهن و فولات قبل از تولد. مولتی ویتامین ها می توانند پیچیده تر باشند،آنها اغلب حاوی ویتامین های محلول در آب و چربی هستند. بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین همراه با غذا است، بنابراین هر چربی می تواند به جذب کمک کند. اما اشکال این است که بدن شما ویتامین های محلول در آب را به خوبی ویتامین های محلول در چربی جذب نمی کند.برعکس زمانی که شما یک مولتی ویتامین را با معده خالی با آب مصرف می کنید ،بدن شما نمی تواند ویتامین های محلول در چربی را به درستی جذب کند. همچنین ممکن است در نهایت دچار ناراحتی معده شوید. بنابراین برای جذب کامل مصرف ویتامین های محلول در آب و چربی را به طور جداگانه مصرف کنید.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین های دوران بارداری

در حالی که این ویتامین‌ها در طول بارداری مهم هستند، بهترین زمان برای شروع مصرف ویتامین‌های دوران بارداری قبل از بارداری است ، زمانی که قصد بارداری دارید.سه ماه قبل از برنامه ریزی برای باردار شدن روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنید. اسید فولیک برای رشد لوله عصبی کودک شما ضروری است. کمبود کافی می تواند منجر به نقص لوله عصبی شود.

اسید فولیک: از آنجایی که این ویتامین محلول در آب است، آن را با یک لیوان آب با معده خالی مصرف کنید.

ویتامین های دوران بارداری: این ویتامین ها را همراه با آب و یک وعده غذایی برای جذب بهینه مصرف کنید. بهتر است آنها را با صبحانه یا ناهار مصرف کنید که احتمال ناراحتی معده و رفلاکس اسید را کاهش می دهد.

بهترین زمان مصرف کلسیم

بسیاری از مردم کلسیم را یک ویتامین می دانند، اما در واقع یک ماده معدنی است. بنابراین، باید مراقب باشید و در مصرف کلسیم زیاده روی نکنید. بیشتر افراد می توانند مقدار کافی از آن را از طریق غذا دریافت کنند. باید کلسیم را به روش صحیح مصرف کنید اما اگر به اندازه کافی غذاهای غنی از کلسیم نمی خورید یا در دوران یائسگی هستید، برای کاهش تحلیل استخوان و پوکی استخوان .مکمل های کلسیم به دو شکل وجود دارند: کربنات کلسیم و سیترات کلسیم. بهترین زمان برای مصرف کلسیم بستگی به نوع مصرف شما دارد.

کربنات کلسیم: برای جذب مناسب، این نوع به اسید در معده نیاز دارد. آن را با غذا مصرف کنید زیرا هنگام غذا خوردن اسید معده تولید می کنید.

سیترات کلسیم: می توانید آن را با یا بدون غذا مصرف کنید زیرا بدن شما می تواند آن را با یا بدون اسید جذب کند. پزشکان اغلب سیترات کلسیم را برای بیمارانی که آنتی اسید مصرف می کنند توصیه می کنند.

بهترین زمان مصرف امگا 3 و یوبی کینول

بهترین زمان مصرف این مکمل بعد از ناهاراست. مصرف امگا 3 همراه با غذا ممکن است جذب را بهبود بخشد و عوارض جانبی ناخوشایند را کاهش دهد.

بهترین زمان مصرف مکمل آهن

آهن بهتر است با معده خالی جذب شود، بنابراین حداقل یک ساعت قبل از غذا یا دو ساعت بعد از آن مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف B کمپلکس

حتما در نیمه اول روز مصرف شود. به گفته دکتر شیوداسانی، اگر در اواخر روز مصرف شود، می تواند باعث بیداری در برخی افراد شود.

بهترین زمان مصرف مکمل کلسیم

کلسیم به بهترین وجه با غذا جذب می شود، به ویژه غذاهایی که سرشار از ویتامین D هستند که به جذب کلسیم کمک می کند.

بهترین زمان مصرف مکمل منیزیم

مکمل منیزیم برای خواب بهتر و آرامش بهتر است 15 دقیقه قبل از خواب مصرف شود

سوالات متداول

  1. آیا باید ویتامین مصرف کرد؟

اگر یک رژیم غذایی مغذی و متعادل می خورید، به این مکمل ها نیاز ندارید. بهترین منبع ویتامین ها و مواد معدنی بشقابی است که یک چهارم آن میوه، یک چهارم سبزیجات، یک چهارم پروتئین مانند ماهی و مرغ و یک چهارم غلات است.

اگر نمی توانید حداقل یک وعده در روز به این روش غذا بخورید، ممکن است از مصرف ویتامین ها بهره مند شوید. همچنین ممکن است پزشکان مصرف ویتامین‌ها را توصیه کنند اگر:

  • رژیم گیاهخواری داشته باشید.
  • روزانه کمتر از 1200 کالری مصرف کنید.
  • یک بیماری پزشکی مانند سرطان دارید که خوردن مغذی را سخت می کند.
  • یک بیماری مزمن روده ای دارید که باعث سوء جذب می شود، از جمله بیماری سلیاک ، کولیت اولسراتیو، بیماری کرون و سندرم روده تحریک پذیر .
  • کسانی که اختلال مصرف الکل دارند.
  • انجام داد جراحی بای پس معده .
  1. آیا همه مکمل های ویتامین برای شما مفید هستند؟

تعدادی از افراد هستند که برای برآوردن نیازهای غذایی روزانه خود به مکمل های ویتامین تکیه می کنند. در حالی که مصرف دوزهای توصیه شده مکمل های ویتامین می تواند مفید باشد، مصرف دوزهای بالا نه تنها بی اثر است بلکه می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.مصرف بیش از حد مکمل های حاوی ویتامین های B یا C ممکن است منجر به عوارض جانبی موقتی شود، اما مکمل های حاوی ویتامین های A، E و D در صورت استفاده نادرست می توانند عوارض جانبی جدی ایجاد کنند.

  1. چه زمانی ویتامین B مصرف کنیم؟

ویتامین های B محلول در آب هستند، به این معنی که در آب حل می شوند و به راحتی توسط کلیه ها دفع می شوند. آنها با معده خالی با آب راحت تر جذب می شوند.بیشتر مردم پس از بیدار شدن از خواب گرسنه می شوند، بنابراین هتر است ویتامین B خود را در صبح همراه با مقداری آب مصرف کنید.

  1. چه زمانی ویتامین A مصرف کنیم؟

به عنوان یک ویتامین محلول در چربی، بهتر است ویتامین A را همراه با غذا مصرف کنید، به خصوص ویتامینی که حاوی بخشی از چربی های سالم است . مصرف رژیم غذایی توصیه شده برای بزرگسالان بین 700 تا 900 میکروگرم است. مهم است که توجه داشته باشید که برخلاف ویتامین‌های محلول در آب، ویتامین‌های محلول در چربی در چربی در بدن ذخیره می‌شوند و مصرف بیش از حد مورد نیاز می‌تواند منجر به تجمع و مسمومیت شود.

  1. چه زمانی ویتامین E مصرف کنیم؟

مصرف ویتامین E با یک لیوان آب، ترجیحا همراه با غذا توصیه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *