اسفنج آرایشی اسپرینگ کازمتیکس

آموزش نحوه استفاده از اسفنج‌های آرایشی برای ایجاد ظاهر طبیعی

آیا در مورد مزایای یک اسفنج آرایشی فکر کرده‌اید؟ اگر از افرادی باشید که معمولا کرم پودر و کانسیلر خود را با براش استفاده می‌کنند شاید به درستی کاربرد و مزایای استفاده از یک اسفنج آرایشی با کیفیت و اینکه یک اسفنج دقیقا چه کاری می‌تواند انجام دهد را ندانید. در حالی که براش‌ها ابزاری عالی برای استفاده هستند. بیایید جزئیاتی را در مورد اینکه چرا اسفنج‌ها برای فاندیشن روزمره ایده‌آل هستند،کشف کنیم.

  • اسفنج‌ها به راحتی پایانی بی‌عیب ایجاد می‌کنند

استفاده از اسفنج برای زدن کرم پودر منجر به ظاهری طبیعی‌تر می‌شود. فید کردن اغلب با اسفنج به جای براش آسان‌تر است، این موضوع تا حدی به این دلیل است که اسفنج را خیس می‌کنید، که باعث می‌شود محصول به طور یکپارچه پخش شود. این کار همچنین از ایجاد رگه‌های غیر طبیعی براش روی صورت شما جلوگیری می‌کند.

  • اسفنج‌ها برای پوست‌های خشک عالی هستند.

اغلب قبل از استفاده از اسفنج آن را خیس می‌کنید و با شکل ضربه‌ای آن را روی پوست می‌زنیم. که این کار به معنای کاهش احتمال پوسته پوسته شدن است. استفاده از اسفنج خشک اصطکاک را افزایش می‌دهد، که می‌تواند منجر به احتمال پوسته شدن در پوست خشک شود. مزیت دیگر برای پوست خشک این است که استفاده از اسفنج موجب حفظ رطوبت پوست شما می‌شود.

نحوه انتخاب اسفنج مناسب

اسفنج‌ها در اشکال و جنس‌های مختلفی وجود دارند و برخی از آن‌ها برای انواع خاصی از کاربردها بهتر از بقیه کار می‌کنند. ابتدا انواع شکل‌های اسفنج آرایشی را مرور می‌کنیم.

  • اسفنج اشکی

دارای نوک مخروطی و لبه کامل و گرد برای ترکیب کردن فاندیشن است. انتهای مخروطی برای ناحیه چشم و بینی عالی است. لبه گرد برای گونه‌ها، پیشانی و چانه شما مناسب است.

عالی برای: استفاده و فید یکپارچه فاندیشن در مناطق وسیع و کوچک.

  • اسفنج مثلثی

    این اسفنج به شکل یک مثلث بلند و لاغر است. برجستگی‌های بیشتر آن به معنای کاربرد متمرکزتر است.

عالی برای: هدف قرار دادن لکه‌ها یا نواحی کوچک‌تر صورت با پوشش سنگین‌تر.

  • اسفنج اریب

    این اسفنج شامل یک طرف مخروطی و یک لبه صاف مایل است. سمت مخروطی برای جزئیات بهتر است و لبه صاف برای فیکس محصولات آرایشی برای پوشش سنگین‌تر عالی است.

عالی برای: استفاده از کرم پودر در مناطق وسیع و کوچک پوست.

  • اسفنج ساعت شنی

    این اسفنج یک لبه پهن و مخروطی ایجاد می‌کند که به سمت مرکز کوچک‌تر شیب می‌خورد و دوباره به لبه‌ای گرد و پهن می‌رود و شبیه به یک بطری شیشه‌ای نوشابه است. قسمت منحنی آن برای کاربرد وسیع‌تر بهتر است.

عالی برای: استفاده از کرم پودر در نواحی بزرگتر صورت با پوشش سبک‌تر.

  • اسفنج مسطح

    این اسفنج‌ها معمولاً از مواد لاتکس اسفنجی ساخته می‌شوند و به شکل دایره‌ای یا مربعی با لبه‌های نرم هستند.

عالی برای: استفاده از پودرهای فشرده و پودرهای بیک و فیکس.

  • اسفنج بیضی شکل

    این اسفنج‌ها نیز جزئی از خانواده اسفنج‌های تخت هستند. هر چه مواد ضخیم‌تر باشند، برای زدن فاندیشن‌های مایع و کرم بهتر هستند. اگر استفاده از یک اسفنج به شکل قطره اشکی بیش از حد دست و پا گیر است، این نسخه‌های تخت را برای اندازه آن امتحان کنید.

عالی برای: کسانی که در استفاده از اسفنج‌های آرایش سنتی مشکل دارند.

انواع اسفنج های آرایشی اسپرینگ کازمتیکس
اسفنج‌ها در اشکال و جنس‌های مختلفی وجود دارند و برخی از آن‌ها برای انواع خاصی از کاربردها بهتر از بقیه کار می‌کنند.

حال بیایید در مورد انواع موادی که می‌توان از آن‌ها اسفنج درست کرد بحث کنیم.

  1. لاتکس

  2. این ماده دارای حس لاستیکی است. متخلخل نیست، بنابراین مقدار زیادی محصول را به پوست شما منتقل می‌کند. بسیاری از اسفنج‌های آرایشی که پیدا می‌کنید از لاتکس ساخته شده‌اند که یکی از محبوب‌ترین مواد است.

عالی برای: پوشش سنگین تر و فرمول های مات.

  1. غیر لاتکس

ممکن است کمی متخلخل‌تر از لاتکس باشد، به این معنی که می‌تواند محصول بیشتری را جذب کند. این امر اغلب منجر به کاربرد سبک‌تر و طبیعی‌تر می‌شود.

عالی برای: کسانی که به لاتکس حساسیت دارند، بوی لاستیکی اسفنج‌های سنتی را دوست ندارند، یا کسانی که می‌خواهند سطح پوشش خود را بیشتر کنند.

  1. سیلیکون – ژله‌ای

    اسفنج‌هایی که به عنوان “ژله‌ای” تبلیغ می‌شوند معمولاً از سیلیکون ساخته می‌شوند. مانند لاتکس، سیلیکون یک ماده غیر متخلخل است بنابراین مانند سایرین کرم پودر را جذب نمی‌کند. به همین دلیل تمیز کردن این اسفنج‌ها نیز راحت‌تر است. نقطه ضعف آن‌ها این است که آن‌ها به خوبی انواع دیگر اسفنج‌ها پف نمی‌کنند، بنابراین ممکن است پوششی که با آن ایجاد می‌کنیم به همان اندازه یکپارچه یا طبیعی به نظر نرسد. همچنین شما نمی‌توانید آن را مرطوب کنید، که ممکن است پوشش مات‌تر ایجاد کند.

عالی برای: کسانی که پاکسازی آسان و ماندگاری محصول را در اولویت قرار می‌دهند.

نحوه ی استفاده از اسفنج برای زدن کرم پودر

پس از تمیز کردن، مرطوب کردن و پرایمینگ، این مراحل را برای یک پوشش بدون نقص دنبال کنید. به یاد داشته باشید که در برنامه روزانه خود حتما ضد آفتاب را قرار دهید، چه در مرطوب کننده خود یا یک محصول جداگانه.

  • فاندیشن و اسفنج را انتخاب کنید

    به یاد داشته باشید که از کرم پودری استفاده کنید که مناسب نوع پوست شما باشد برای مثال افراد با پوست چرب از کرم پودر دیور فوراور و یا  استی لادر و افراد با پوست خشک و نرمال از کرم پودرلورال یا شارلوت تیلبری استفاده کنند. با استفاده از اطلاعاتی که در بالا به شما دادیم، اسفنجی را انتخاب کنید که مکمل فرمول زیرسازی شما باشد.

  • اسفنج خود را خیس کنید

    اسفنج خود را خیس کنید، سپس آب اضافی را فشار دهید. نباید آب از اسفنج شما چکه کند! استثنا در اینجا زمانی است که از پودر استفاده می‌کنید. خیس کردن اسفنج قبل از استفاده از فرمول پودری فقط باعث می‌شود کرم پودر شما کیکی شود.

  • از یک حرکت استیپلینگ برای زدن کرم پودر استفاده کنید

    از حرکات مالشی خودداری کنید. استیپلینگ از رگه شدن کرم پودر روی پوست جلوگیری کرده و کشش پوست را به حداقل می‌رساند.

  • از پودر یا اسپری فیکس برای ماندگاری طولانی‌تر استفاده کنید

    این یک گام مهم است؛ با این کار اطمینان حاصل می‌کنید که آرایش شما در تمام روز حفظ می‌شود.

  • اسفنج خود را پس از استفاده تمیز کنید

    براش‌ها ممکن است بتوانند برای مدت طولانی‌تری بدون شستشو کار کنند. اسفنج خود را با پاک کننده صورت یا اسپری ضد باکتری تمیز کنید و کاملا آبکشی کنید تا اثری از لک باقی نماند. اگر زمان کمی دارید، حداقل هفته‌ای یکبار اسفنج خود را بشویید. این کار به جلوگیری از تجمع محصول و باکتری کمک می‌کند.

نحوه استفاده از کانسیلر با اسفنج آرایشی

پس از زیرسازی مناسب پوست خود به سراغ کانسیلر بروید. با استفاده از یک نقطه کوچک روی اسفنج بیضی شکل خود، مقدار کمی از کانسیلر را زیر چشم و اطراف بینی خود بکشید، سپس از نوک کوچک آن استفاده کنید تا به آرامی آن را فید کنید.

نکته حرفه ای: اگر قصد دارید بعد از آن کانتور انجام دهید، سعی کنید کانسیلر خود را به شکل V زیر چشم خود بزنید. این کار به گونه‌های شما بعد می بخشد و به چشمان شما ظاهری برجسته می‌دهد.

چگونه با اسفنج آرایشی کانتور کنیم

برای کانتور کردن با اسفنج آرایشی، سعی کنید از کرم یا کرم پودری استفاده کنید که دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست شما باشد. بعد از اینکه از کرم پودر و کانسیلر خود استفاده کردید، به این مرحله بروید. محصول را روی صورت خود بمالید، با تمرکز بر مناطقی که می‌خواهید عمق و وضوح بیشتری ایجاد کنید. اگر یک اسفنج آرایشی با سمت صاف دارید، می‌تواند معجزه کند تا به راحتی کانتور خود را انجام دهید.

نحوه استفاده از اسفنج آرایشی اسپرینگ کازمتیکس
اگر یک اسفنج آرایشی با سمت صاف دارید، می‌تواند معجزه کند تا به راحتی کانتور خود را انجام دهید.

نحوه استفاده از اسفنج آرایشی برای رژگونه و هایلایتر

اگر با رژگونه پودری کار می‌کنید، باید انتهای بزرگ و گرد یک اسفنج مرطوب اشکی شکل را به آرامی به محصول بمالید تا روی اسفنج قرار بگیرد. سپس محصول را به آرامی روی سیب‌های گونه خود بزنید (یا هر جایی که رژگونه به فرم صورت شما می‌آید) تا زمانی که به درخشش و رنگ گلگون دلخواهتان دست یابید. اگر از محصول مایع و کرمی مانند رژگونه مایع شیگلم  استفاده می‌کنید، سعی کنید آن را به همان روشی که فاندیشن را می‌زنید استفاده کنید. آن را روی پوست قرار دهید و با انتهای گرد اسفنج فید کنید.

هنگام استفاده از هایلایتر با اسفنج آرایشی، باید از انتهای نوک تیز آن برای کاربرد دقیق‌تر استفاده کنید. اگر از پودر استفاده می‌کنید، اسفنج مرطوب را در محصول فرو می‌برید و آن را روی هر قسمتی که می‌خواهید برجسته کنید بمالید. اگر از هایلایتر مایع استفاده می‌کنید، دوباره آن را مستقیماً روی پوست بمالید و با استفاده از اسفنج فید کنید.

حال به معرفی 13 نکته و ترفند آرایشی آسان که گردآوری کرده‌ایم می‌پردازیم.

  1. ابزار آرایش مناسب را انتخاب کنید: اول از همه، شما باید اسفنج آرایشی مناسب را برای استفاده انتخاب کنید. بهترین اسفنج آرایش ما اسفنج بیوتی بلندر است که دارای لبه‌های گرد است که کمک می‌کند تا آرایش کردن برای شما بسیار راحت شود.
  2. اسفنج را روی پوست خود بزنید: دوست داشته باشید یا نه، نحوه استفاده از اسفنج آرایشی مهم است. برای به دست آوردن یک پوشش طبیعی باید با اسفنج به آرامی روی پوست خود ضربه بزنید. این تکنیک ضربه زدن با نام مستعار استیپلینگ شامل ترکیب شدن با حرکات نوازش سریع است.
  3. از هر دو انتهای اسفنج استفاده کنید: هنگامی که از کرم پودر استفاده می‌کنید، محصول را روی انتهای نوک تیز اسفنج قرار دهید و آن را مستقیماً روی پوست خود بمالید. سپس، از سمت گرد استفاده کنید تا فاندیشن را روی صورت خود بزنید.
  4. برای درخشندگی پوست از کانسیلر استفاده کنید:اگر به دنبال یک ظاهر زیبای طبیعی و جذاب هستید، یادگیری نحوه استفاده از اسفنج آرایشی با محصولات مناسب می تواند نکته ی مهمی باشد. از یک کانسیلر مناسب مانند کانسیلر تارت ضد آب، با پوشش کامل ، با یک اسفنج آرایش استفاده کنید. کانسیلر خود را به شکل مثلث زیر هر چشم بکشید و فید کنید. سپس کانسیلر را با پودر بیک فیکس کنید تا چروک نشود.
  5. کانتور برای صورت برجسته و زیبا: مقدار کمی از کرم کانتور را روی اسفنج آرایشی خود بمالید، سپس خطوطی را در اطراف استخوان گونه، خط فک و بینی خود بکشید. از حرکات دایره‌ای برای مخلوط کردن خطوط استفاده کنید. اگر از استیک کانتور استفاده می‌کنید، می‌توانید محصول را مستقیماً روی پوست خود نیز بمالید، سپس با استفاده از اسفنج آرایشی خود آن را فید کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه پالت هایلایتر و کانتور نیکس را امتحان کنید. یکی را با سایه روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی خود و دیگری را با سایه تیره‌تر از رنگ پوست خود استفاده کنید.
  6. به اسفنج خود پرایمر بزنید: همانطور که می‌تواند یک ایده عاقلانه باشد که قبل از آرایش از پرایمر استفاده کنید، همین امر در مورد اسفنج آرایشی شما نیز صدق می‌کند. قبل از استفاده از محصول، مقداری پرایمر آرایشی را روی اسفنج خود بزنید. این کار به عنوان یک محافظ عمل می‌کند تا از جذب مواد ضروری شما توسط اسفنج جلوگیری کند. در نتیجه،به محصول کمتری نیاز خواهید داشت.
  7. کاربرد چند منظوره ی اسفنج: همانطور که می‌دانید، می‌توانید از اسفنج‌های ترکیبی آرایش برای کارهایی بیشتر از زدن فاندیشن استفاده کنید. بنابراین، چند شکل و اندازه مختلف خریداری کنید تا برای سایر بخش‌های روتین آرایش خود استفاده کنید. اگر از هایلایتر مایع بنفیت با یک اسفنج آرایشی استفاده می‌کنید، از همان برای استفاده از کرم پودر خود استفاده نکنید.
  8. برانزر خود را فید کنید: اگر ترجیح می‌دهید در روتین مراقبت از پوست خود موارد بهداشتی را رعایت کنید، یک اسفنج آرایشی می‌تواند همه چیز را ساده کند. در واقع یک اسفنج آرایشی می‌تواند برای ترکیب ماهرانه برانزر شما برای پایانی یکپارچه و بدون نقص مورد استفاده قرار گیرد.
  9. جلوگیری از پوسته شدن: لکه‌های خشک و پوسته‌های پوست در آرایش مناسب نیستند، زیرا می‌توانند عیوب صورت شما را به طور کامل به نمایش بگذارند. برای جلوگیری از این امر، کمی روغن صورت را به اسفنج آرایشی خود بمالید و آن را روی پوست خشک فشار دهید. این کار باعث می‌شود تا سطح صاف تری برای آرایش خود ایجاد کنید.
  10. آن را از وسط نصف کنید: پس از استفاده طولانی مدت از اسفنج خود به درجه‌ای می‌رسد که نیاز به خرید یک جایگزین را احساس خواهید کرد. در عوض، شما می‌توانید اسفنج آرایشی خود را نصف کرده تا با دو سر تمیز و جدید کار کنید.
  11. اسفنج‌های آرایش خود را تمیز کنید: درست مانند براش‌های آرایشی، اسفنج‌های آرایش کثیف نیز می‌توانند چهره شما را خراب کنند. همچنین می‌توانند تأثیر منفی بر روی آرایش شما داشته باشند. هنگامی که اسفنج آرایشی شما از قبل پر از محصول است، تقریباً رنگدانه‌های جدید را نیز جذب نمی‌کند. علاوه بر این، تمیز کردن اسفنج‌های آرایشی به ماندگاری بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.
  12. خرابی‌های دئودورانت را پاک کنید: پوشیدن یک پیراهن مخصوصاً پیراهنی که مشکی است و فهمیدن اینکه به طور تصادفی رد دئودورانت روی آن مانده است، می‌تواند دردناک باشد. خوشبختانه، شما به راحتی می‌توانید با کمک یک اسفنج آرایشی آن را از بین ببرید. به سادگی اسفنج را خیس کنید و آن را در هر جایی که لک روی آن مانده است بکشید.
  13. از اسفنج برای مراقبت از پوست نیز استفاده کنید: همانطور که اشاره کردیم، اسفنج‌های آرایشی می‌توانند در روتین مراقبت از پوست شما استفاده شوند. به غیر از برانزر، می‌توانید از اسفنج خود برای استفاده از مرطوب کننده، سرم و کرم دور چشم استفاده کنید.

سوالات متداول

  • هر چند وقت یکبار باید اسفنج آرایش خود را تمیز کنید؟

بهترین راه برای جلوگیری از گرد و غبار و کثیفی از روی اسفنج زیبایی تمیز کردن آن پس از هر بار استفاده است. اما شما درست مانند مسواک خود، می‌توانید اسفنج آرایشی خود را نیز هر سه ماه یکبار تعویض کنید.

  • چرا باید اسفنج خود را خیس کنید؟

یک اسفنج خشک فوق العاده جاذب است، مرطوب کردن اسفنج از جذب بیش از حد محصول به اسفنج جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *