تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

ظاهر جوان و سالم پوست تا حد زیادی به سطح آبرسانی آن بستگی دارد. در حالی که چندین محصول در بازار وجود دارد که نوید می‌دهند پوست شما را تا حد کمال مرطوب کنند، تعیین این که بین این محصولات کدامشان کارآمدتر هستند می‌تواند کمی سخت باشد. اگرچه کلمات “مرطوب کننده” و “آبرسان” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما تفاوت های کلیدی مهمی دارند. در واقع مرطوب کننده ها و آبرسان ها هر دو برای هیدراته نگه داشتن پوست استفاده می شوند، اما به روش های کمی متفاوت عمل می کنند. ما در این مقاله تفاوت‌های بین آبرسانی و مرطوب سازی را بررسی خواهیم کرد.

تفاوت بین آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

اگرچه هر دو محصول به حجیم شدن پوست شما کمک می کنند، اما در واقع تفاوت های کلیدی بین آبرسان و مرطوب کننده وجود دارد. به عبارت ساده، یک آبرسان به پوست شما کمک می کند تا آب موجود در محیط را جذب کند. از سوی دیگر، یک مرطوب کننده به “حفظ” رطوبت در پوست شما کمک می کند. در واقع مرطوب کننده محصولی است که به حفظ رطوبت و جلوگیری از هدر رفتن آب از پوست کمک می کند. معمولاً حاوی مواد نرم‌کننده (مانند روغن‌ها و موم‌ها) و انسدادها (مانند پترولاتوم و دایمتیکون) است که مانعی بر روی سطح پوست ایجاد می‌کند تا رطوبت را به دام بیندازد و از تبخیر آن جلوگیری کند.

مرطوب‌کننده‌ها معمولاً قوام بیشتری دارند و برای تغذیه و محافظت از سد پوست استفاده می‌شوند. از طرف دیگر، آبرسان محصولی است که به افزایش محتوای آب پوست کمک می کند. آبرسان ها معمولاً حاوی موادی مانند مرطوب کننده ها (مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک) هستند که مولکول های آب را به سمت پوست جذب می کنند و به اتصال آن ها به سلول های پوست کمک می کنند. آبرسان‌ها معمولاً قوام سبک‌تری دارند و برای افزودن آب به پوست و بهبود بافت و حجیم آن استفاده می‌شوند.

باکیفیت ترین کرطوب کننده ها در وبسایت فروشگاهی Spring Cosmetics
مرطوب کننده محصولی است که به حفظ رطوبت و جلوگیری از هدر رفتن آب از پوست کمک می کند.

مرطوب کننده چیست؟

یک مرطوب کننده از مواد مبتنی بر روغن ساخته شده است تا رطوبت را در پوست شما حفظ کند. بنابراین اگر با پوست خشک مبارزه می کنید، یک مرطوب کننده غلیظ با مواد مغذی عمیق بهترین راه حل برای پوست شما است. محصولات مرطوب کننده مانند کرم مرطوب کننده اسمارت شب کلینیک به طرز ماهرانه ای با پروتئین های طبیعی فرموله شده اند تا به وضوح پوست را آرام و ترمیم کنند.

آبرسان چیست؟

آبرسان نوعی محصول مراقبت از پوست است که حاوی مرطوب کننده هایی است که به جذب آب بیشتر در محیط کمک می کند. پوست خشک و کم آب کمی بیشتر از مرطوب کننده صبحگاهی شما نیاز دارد. برای جبران و ترمیم سطوح از دست رفته هیدراتاسیون، به سراغ آبرسان های معروف و محبوب در بازار بروید. آبرسان ها به پوست خشک شده آبرسانی فوری و ماندگار می دهند و به بازسازی رطوبت طبیعی پوست کمک می کنند.

چه زمانی از مرطوب کننده، آبرسان یا هر دو استفاده کنیم؟

به عنوان کارشناسان سلامت پوست، ما معتقدیم که تقریباً همه می توانند از داشتن محصولات آبرسان و مرطوب کننده در روتین مراقبت از پوست خود بهره ببرند. قبل از اینکه روی «افزودن به سبد خرید» روی هر محصول جدیدی کلیک کنید، مهم است که ابتدا نوع پوست خود را شناسایی کنید تا بدانید کدام محصول برای شما بهتر عمل می کند. برای مثال، بسیاری از مردم تصور می‌کنند که یک مرطوب‌کننده مشکلات پوست خشک را برطرف می‌کند، اما اگر پوست شما به جای خشک شدن، کم آب شود، این مشکل را حل نمی‌کند.

چه علائمی تعیین کننده خشکی یا کم آبی بودن پوست است؟ اگر پوست شما پوسته پوسته به نظر می رسد، این امکان وجود دارد که سد محافظ طبیعی پوست شما آسیب دیده باشد.

چه زمانی از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنیم؟

یک مرطوب کننده غلیظ با مواد مغذی عمیق بهترین درمان است. محصولات مرطوب کننده مانند کرم مرطوب کننده به طرز ماهرانه ای با پروتئین های طبیعی فرموله شده اند تا به وضوح پوست را آرام و ترمیم کنند.

خرید اینترنتی بهترین آبرسان از فروشگاه اینترنتی Spring Cosmetics
آبرسان نوعی محصول مراقبت از پوست است که حاوی مرطوب کننده هایی است که به جذب آب بیشتر در محیط کمک می کند.

پس به طور خلاصه

مرطوب کننده ها:

  • یک سد فیزیکی روی سطح پوست ایجاد می کنند تا رطوبت را مسدود کرده و از هدر رفتن آب جلوگیری کنند.
  • اغلب حاوی مواد نرم کننده و انسدادی هستند که لایه بیرونی پوست را صاف و محافظت می کنند.
  • معمولا برای تغذیه و محافظت از سد پوست استفاده می شوند.
  • می تواند برای افرادی که پوست خشک یا کم آب دارند و همچنین افرادی که پوست حساس یا مستعد اگزما دارند مفید باشند.
  • ممکن است بافت سنگین‌تری داشته باشند و جذب آن ها در پوست بیشتر باشد.

آبرسان ها:

  • برای افزایش محتوای آب پوست با جذب و اتصال مولکول های آب به پوست تلاش می کنند.
  • اغلب حاوی مرطوب کننده هایی مانند گلیسیرین، اسید هیالورونیک یا اوره هستند که به حفظ آب در پوست کمک می کنند.
  • معمولا برای بهبود بافت و حجیم شدن پوست استفاده می شوند.
  • می توانند برای افرادی که پوست کم آب یا چرب دارند و همچنین پوست پیر یا آسیب دیده در برابر نور خورشید، مفید باشند.
  • ممکن است از نظر بافت سبک تر باشند و سریع تر جذب پوست شوند.
  • تفاوت آبرسان و مرطوب کننده
    به عنوان کارشناسان سلامت پوست، ما معتقدیم که تقریباً همه می توانند از داشتن محصولات آبرسان و مرطوب کننده در روتین مراقبت از پوست خود بهره ببرند.

     

  • نتیجه گیری

  • به طور کلی، هم مرطوب کننده ها و هم آبرسان ها برای حفظ پوست سالم و هیدراته مهم هستند. بسته به نوع پوست و نگرانی‌هایتان، می‌توانید استفاده از یک یا هر دوی این نوع محصولات در روتین مراقبت از پوست خود سود ببرید. اگر سؤال یا نگرانی خاصی در مورد پوست خود دارید، همیشه ایده خوبی است که با یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست صحبت کنید.به طور خلاصه، مرطوب کننده ها برای جلوگیری از هدر رفتن آب از پوست کار می کنند، در حالی که آبرسان ها برای افزایش محتوای آب پوست کار می کنند. هر دو نوع محصول برای حفظ سلامت و آبرسانی پوست مهم هستند.دانستن تفاوت بین محصولاتی که آبرسان و مرطوب کننده هستند، کلید ایجاد یک روال مراقبت از پوست موثر برای محافظت از سد پوست شما است. از این راهنما برای تعیین این که آیا نیاز به افزودن یک مرطوب کننده، آبرسان یا هر دو به رژیم روزانه مراقبت از پوست خود دارید، استفاده کنید. این محصولات را دو بار در روز صبح و شب استفاده کنید. برای بهترین نتیجه، قبل از تعیین اثربخشی آن ها برای پوست هیدراته، به طور مداوم از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *