فرق بین پرایمر، کانسیلر و کرم پودر چیست؟

فرق بین پرایمر، کرم پودر و کانسیلر چیست؟

اگر تازه وارد دنیای آرایش شده‌اید و به دنبال نقطه شروع هستید، بهترین نقطه شروع، درک تفاوت بین پرایمر، کرم پودر و کانسیلر است. بله، چیزهای زیادی برای کشف در دنیای آرایش وجود دارد و به عنوان یک تازه کار، باید هیجان زده باشید که همه چیز را در اسرع وقت بدانید. اما، شروع از مراحل اولیه آرایش بهترین گزینه است. ابتدا پایه خود را بسازید و از آنجا به سراغ انبوهی از محصولات، تکنیک‌های آرایش، ظاهر و موارد دیگر بروید. این مقاله را برای دانستن همه چیزهایی که باید در مورد تثلیث مقدس آرایش بدانید، بررسی کنید: پرایمر، کرم پودر و کانسیلر.

پرایمر، کرم پودر و کانسیلر انواع مختلفی از محصولات آرایشی هستند که برای تقویت و بهبود ظاهر پوست استفاده می‌شوند. با این حال، هر کدام هدف منحصر به فردی دارند و تکنیک‌های کاربردی متفاوتی دارند.

پرایمر

هنگام آرایش کردن ابتدا چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا می‌خواهید آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و 3 برابر بهتر به نظر برسید؟ از پرایمر استفاده کنید. پرایمر یک پایه صاف برای زیرسازی و سایر مراحل آرایش صورت شما ایجاد می‌کند. این ماده ضروری که اغلب نادیده گرفته می‌شود می‌تواند منافذ را محو کند، خطوط ریز را صاف کند، تغییر رنگ را اصلاح کند و آرایش شما را ساعت‌ها به طور جادویی در جای خود قرار دهد. همیشه باید پرایمر را بعد از مرطوب کننده یا آخرین مرحله مراقبت از پوست و قبل از آرایش استفاده کنید. یک پرایمر معمولاً قبل از کرم پودر استفاده می‌شود تا پوست را برای آرایش آماده کند. سطحی صاف و یکنواخت برای اعمال کرم پودر ایجاد می‌کند، منافذ و خطوط ریز را پر می‌کند و به طولانی‌تر شدن آرایش کمک می‌کند. برخی از پرایمرها نیز ممکن است مزایای دیگری مانند اصلاح رنگ یا کنترل چربی پوست داشته باشند.

انواع مختلفی از پرایمرها برای انواع پوست و نگرانی‌های مختلف موجود است. به عنوان مثال، پرایمرهایی وجود دارند که برای پوست‌های چرب، پوست‌های خشک یا پوست‌های حساس فرموله شده‌اند.

برخی از پرایمرها حاوی SPF برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV هستند. پرایمر را می‌توان با انگشتان، براش یا اسفنج زد و قبل از استفاده از کرم پودر باید اجازه داد پرایمر به خوبی خشک شود.

روغن نارگیل، کرم های B.B و کرم های سی سی جایگزین‌های دیگری برای پرایمر هستند.

پرایمر منافذ و خطوط ریز را پر می‌کند و به طولانی‌تر شدن آرایش کمک می‌کند.
پرایمر منافذ و خطوط ریز را پر می‌کند و به طولانی‌تر شدن آرایش کمک می‌کند.

کرم پودر

آیا مطمئن نیستید که ابتدا کانسیلر بزنید یا کرم پودر؟ استفاده از کرم پودر در مرحله دوم یک روال معمول آرایش است. فرمول مناسب کرم پودر می‌تواند به پوشاندن عیوب، یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کند و به پوست شما ظاهر دلخواه مانند شبنم دار، مات، یکنواخت و یا طبیعی بدهد. همچنین می‌تواند به سایر محصولات آرایشی مانند رژگونه، هایلایتر و کانسیلر کمک کند تا بسیار راحت‌تر روی پوست شما بنشینند. کرم پودر خود را با استفاده از یک اسفنج زیبایی مرطوب به پوست صورت خود بمالید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که به تدریج مقدار ایده آل کرم پودر را به پوست خود اضافه کنید. همچنین مهم است که لایه‌های زیادی از کرم پودر را به پوست صورت اضافه نکنید. طیف گسترده ای از کرم پودر‌ها در سایه‌ها، پوشش‌ها و ترکیبات مختلف موجود است. سه دسته اصلی شامل کرم پودر مایع، کرمی و پودری است. کرم پودر در سطوح مختلف پوششی مانند پوشش سبک، متوسط ​​و کامل وجود دارد. سطح پوشش بستگی به ترجیح شخصی و میزان پوشش مورد نیاز برای دستیابی به ظاهر مورد نظر دارد. مهم است که سایه‌ای را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. آزمایش کرم پودر روی خط فک یا گردن می‌تواند به شما کمک کند بهترین سایه را برای پوست خود پیدا کنید.

کرم پودر در فرمولاسیون‌های مختلفی مانند مایع، پودر، کرمی و استیکی و در طیف وسیعی از سایه‌ها برای مطابقت با رنگ‌های مختلف پوست موجود است.

کانسیلر

هنگامی که پرایمر و کرم پودر خود را روی پوست خود قرار دهید، پوست شما می‌تواند بسیار شگفت انگیز به نظر برسد. با این حال، هیچ کس کامل نیست، و همه ما روزهایی را داریم که پوست ما از همکاری با ما امتناع می‌کند. از جوش‌های عصبانی گرفته تا قرمزی و حلقه‌های تیره تا لک‌ها، کانسیلر برای رفع فوری تمام مشکلات پوستی شما مفید است.

برای استفاده از کانسیلر از براش کانسیلر یا نوک انگشتان خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید طبیعی و غیرقابل تشخیص به نظر برسد، مطمئن شوید که آن را کاملاً با هم ترکیب کرده‌اید. کانسیلر یک محصول آرایشی با رنگدانه بالا است که برای پوشاندن عیوب خاص مانند لکه‌ها، سیاهی دور چشم و تغییر رنگ استفاده می‌شود. کانسیلر معمولاً بعد از کرم پودر اعمال می‌شود. به طور خلاصه از پرایمر برای آماده سازی پوست برای آرایش، کرم پودر برای صاف کردن رنگ پوست و ایجاد یک پایه صاف و کانسیلر برای پوشاندن عیوب خاص استفاده می‌شود. کانسیلر معمولاً رنگدانه بیشتری نسبت به کرم پودر دارد و در مقادیر کمتری استفاده می‌شود. انواع مختلفی از فرمول‌های کانسیلر مانند مایع، کرمی و استیکی وجود دارد. برخی از کانسیلرها فواید دیگری مانند آبرسانی یا خواص ضد پیری نیز دارند.

کانسیلر معمولاً رنگدانه بیشتری نسبت به کرم پودر دارد و در مقادیر کمتری استفاده می‌شود.
کانسیلر معمولاً رنگدانه بیشتری نسبت به کرم پودر دارد و در مقادیر کمتری استفاده می‌شود.

مهم است که سایه کانسیلری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد یا یک سایه روشن‌تر باشد تا ناحیه زیر چشم روشن شود.

توجه: می‌توانید قبل از کرم پودر از کانسیلر استفاده کنید تا «لکه‌های مشکل‌دار» را بپوشانید تا در نهایت میزان کرمی که استفاده می‌کنید کاهش یابد و ظاهر طبیعی‌تری روی پوست صورت خود ایجاد کنید.

به طور کلی، این سه محصول آرایشی با هم کار می‌کنند تا پایه‌ای بی‌عیب و نقص برای سایر محصولات آرایشی ایجاد کنند. با انتخاب پرایمر، کرم پودر و کانسیلر مناسب با توجه به نوع پوست و نگرانی‌های خود، می‌توانید پوستی صاف، یکدست و طبیعی داشته باشید.

شما می توانید برای خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی Spring Cosmetics، انواع محصولات متناسب با پوست خود از جمله پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *