نحوه مطمئن شدن از کانسیلر اصل

نحوه مطمئن شدن از اصل بودن کانسیلر

بر کسی پوشیده نیست که برندهای لوازم آرایشی و عطرهای گران‌قیمت اغلب قربانی بیماری‌های تقلبی می‌شوند، که در بازارهای محلی و حتی فروشگاه های آنلاین لوازم آرایشی موجود است. علاوه بر فریب دادن شما، این محصولات تقلبی می توانند به پوست شما آسیب جدی وارد کنند.

برای فریب دادن مشتریان، جعل‌کنندگان از بسته‌بندی محصول مارک‌دار کپی‌های دقیق یا نزدیک می‌سازند و در مقابل قیمت‌گذاری مقاومت می‌کنند. چند نکته وجود دارد که مصرف‌کنندگان می‌توانند قبل و بعد از خرید انجام دهند تا کالاهای آرایشی و بهداشتی اصلی را از تقلبی تشخیص دهند. خرید آنلاین کانسیلر ممکن است کمی چالش برانگیز باشد، پس حتما این محصول را از سایتی تهیه کنید که ضمانت بازگشت کالا را در صورت نارضایتی شما داشته باشند.

شما ابتدا می توانید برای اطمینان از اصل بودن کانسیلر هنگام خرید اینترنتی کانسیلر  به چند نکته توجه کنید:

خرید از یک منبع معتبر

از یک خرده فروش معروف و قابل اعتماد یا مستقیماً از وب سایت برند خرید کنید. اگر مستقیما به وب سایت برند دسترسی ندارید، از سایت های شناخته شده در زمینه فروش لوازم آرایشی اصل خرید کنید و از خرید از فروشندگان غیرمجاز یا وب سایت های شخص ثالث که شهرت خوبی ندارند خودداری کنید.

بسته بندی را بررسی کنید

به دنبال هرگونه نشانه دستکاری، مانند مهر و موم شکسته یا آسیب دیده، یا باز یا استفاده شده محصول باشید. اطمینان حاصل کنید که بسته بندی سالم است و به هیچ وجه تغییر نکرده است. اگر به نظر می رسد که بسته بندی در شرایط خوبی است، به احتمال زیاد محصول اصل است.

جزئیات محصول را بررسی کنید

به برچسب و بسته بندی محصول به دقت نگاه کنید. املا و دستور زبان را برای هر گونه اشتباه یا ناهماهنگی بررسی کنید. محصولات اورجینال معمولا دارای برچسب های واضح و چاپ شده با اطلاعات دقیق در مورد محصول هستند.

کد دسته ای را تأیید و چک کنید

بسیاری از محصولات آرایشی دارای کد دسته ای روی بسته بندی یا خود محصول هستند. شما می توانید از این کد برای تایید اصالت کالا با بررسی آن در وب سایت سازنده یا تماس با خدمات مشتریان برند استفاده کنید.

نحوه مطمئن شدن از کانسیلر اصل
جعل‌کنندگان، برای فریب دادن مشتریان از بسته‌بندی محصول مارک‌دار کپی‌های دقیق یا نزدیک می‌سازند و در مقابل قیمت‌گذاری مقاومت می‌کنند.

مقایسه با کانسیلر اصلی

اگر قبلا از همان کانسیلر استفاده کرده اید، بسته بندی، رنگ، قوام و بافت محصول را با کانسیلر اصلی مقایسه کنید. اگر متوجه تفاوت هایی شدید، می تواند نشانه اصلی نبودن محصول باشد.

به غریزه خود اعتماد کنید

اگر چیزی به نظرتان ناخوشایند است یا خیلی خوب نیست که درست باشد، احتمالاً همینطور است. همیشه به غریزه خود اعتماد کنید و از خرید محصولات مشکوک یا خیلی ارزان خودداری کنید.

به دنبال کدهای اصالت کالا باشید

برخی از برندها روی محصولات خود کدهای اصالت را درج می کنند که می توان آن ها را در وب سایت رسمی بررسی کرد تا از اصل بودن محصول اطمینان حاصل شود.

نظر افراد حرفه ای در این زمینه را جویا شوید

اگر هنوز مطمئن نیستید که کانسیلر شما اصل است یا خیر، نظر یک آرایشگر یا متخصص زیبایی که با این برند آشنا است را در نظر بگیرید.

به دنبال هولوگرام باشید

برخی از برندها از برچسب هولوگرام بر روی محصولات خود برای اطمینان از اصالت آن ها استفاده می کنند. بررسی کنید که آیا کانسیلری که به آن علاقه دارید برچسب هولوگرام دارد یا خیر.

بافت و قوام را بررسی کنید

کانسیلرهای اصلی بافتی صاف و کرمی دارند. اگر محصولی که آزمایش می‌کنید خیلی آبکی یا غلیظ است، می‌تواند نشانه اصلی نبودن آن باشد.

نحوه مطمئن شدن از کانسیلر اصل
جعل‌کنندگان اغلب از رنگ‌ها، آثار هنری و انواع فونت‌هایی استفاده می‌کنند که مشابه نسخه اصلی هستند.

بوی محصول

کانسیلرهای اورجینال رایحه ای ملایم و مطبوع دارند. اگر محصولی که آزمایش می کنید بوی قوی یا نامطبوع دارد، می تواند نشانه اصلی نبودن آن باشد.

قیمت را بررسی کنید

اگر قیمت کانسیلر آنقدر خوب است که درست نباشد، احتمالاً همینطور است. برندهای آرایشی سطح بالا معمولا محصولات خود را با قیمتی عالی به فروش می رسانند. اگر با کانسیلری برخورد کردید که با قیمتی بسیار کمتر از حد معمول به فروش می رسد، ممکن است تقلبی باشد. محصولات تقلبی اغلب با قیمت های بسیار پایین تری نسبت به محصولات اصلی به فروش می رسند.

جزئیات بسته بندی را بررسی کنید

جزئیات بسته بندی را از نزدیک بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که لوگو، فونت و رنگ ها با سایر محصولات برند مطابقت دارند. به دنبال هرگونه غلط املایی یا املایی روی بسته بندی باشید.

با استفاده از این نکات، می‌توانید مطمئن شوید که یک کانسیلر اصلی خریداری می‌کنید که به طور موثر عمل می‌کند و هیچ آسیبی به پوست شما وارد نمی‌کند.

به طور کلی توجه به نکات مهم زیر می تواند در تشخیص اصل بودن کانسیلر یا هر لوازم آرایشی دیگر شما حیاتی باشند:

برچسب برند خود را بشناسید

هر زمان که لوازم آرایشی می خرید، به بسته بندی آن توجه زیادی داشته باشید. جعل‌کنندگان اغلب از رنگ‌ها، آثار هنری و انواع فونت‌هایی استفاده می‌کنند که مشابه نسخه اصلی هستند. با این حال، معمولاً تفاوت های قابل مشاهده ای در اندازه، لوگو و طرح رنگ بسته بندی وجود دارد. تفاوت ممکن است به کوچکی یک تغییر در فونت متن باشد. با دقت نگاه کنید و اگر ضعیف به نظر می رسد، فاقد مارک یا لوگو است، گرافیک یا نامی شبیه به آن دارد اما کاملاً یکسان نیست، ممکن است تقلبی باشد. اگر کاربر معمولی هستید و چشم تیزبینی دارید، ممکن است بتوانید در یک لحظه آن را تشخیص دهید. اگر نه، برای بررسی به وب سایت رسمی برند مراجعه کنید.

بسته‌بندی برند خود را بشناسید

بهترین برندها روی بسته‌بندی محکم با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری می‌کنند که در طول سفر خود از تولید تا خرده‌فروشی دست نخورده باقی بماند. به دنبال ویژگی های ضد دستکاری و سایر اطلاعات برای شناسایی محصولات اصلی باشید. برخی از برندها به شما اجازه می دهند با جستجوی شماره سریال در وب سایت، برنامه خود یا اسکن بارکد، صحت آن را بررسی کنید.

پس از باز کردن محصول

اگر از مصرف کنندگان معمولی آن هستید، به دنبال ثبات در بافت و بوی محصول باشید. یک برند مسئول کیفیت خود را در یک دوره زمانی کاهش نمی دهد. اگر محصولات تقلبی پیدا کردید یا مشکوک هستید یا هر گونه نگرانی در مورد مالکیت معنوی دارید، اولین قدم این است که یا با سازنده قانونی تماس بگیرید یا با انجمن صنعت تماس بگیرید. مفهوم توانمندسازی مصرف‌کننده می‌تواند یک عنصر مهم برای حمایت از شیوه‌های بررسی دقیق و یکپارچگی زنجیره تامین، برای گزارش عدم انطباق (مانند محصولات تقلبی) باشد.

شماره سریال را دوباره بررسی کنید

مهم نیست که کدام محصول آرایشی را خریداری می کنید و چقدر از اصالت آن مطمئن هستید، همیشه قبل از استفاده، محتویات آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنید. فریب قیمت‌ها و معاملات با تخفیف جذاب را نخورید. وقتی معامله ای برای درست بودن خیلی خوب به نظر می رسد، ممکن است درست باشد. برخی از محصولات با نیمی از MRP در دسترس هستند، اما به قیمت آسیب رساندن به پوست و سلامت شما تمام می شوند. کلید در جزئیات است. به دقت توجه کنید تا مطمئن شوید محصولی که می‌خرید از برندی است که از نظر کیفیت به آن اعتماد دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *