شست و شوی براش آرایشی

هر چند وقت یک بار باید براش ها را شست؟

براش‌های آرایش کثیف و آلوده که به طور منظم شسته نمی‌شوند، می‌توانند پوست را خراب کنند. براش‌های آرایشی علاوه بر جمع آوری بقایای محصول، کثیفی و روغن، محل رشد باکتری‌ها هستند. این می‌تواند پوست شما را با مشکلاتی همچون جوش و بثورات آکنه رو به رو کند و همچنین سلامتی شما را به خطر بیندازند. قصد خرید اینترنتی براش آرایشی دارید؟ ابتدا لازم است در رابطه با همین مورد، نکاتی را بدانید! براش های آرایشی کثیف می‌توانند باعث عفونت مانند عفونت قارچی، E. coli یا عفونت استاف شوند که می‌تواند بسیار جدی باشد. برای محافظت از پوست و از بین بردن باکتری‌های مضر موجود در براش‌های آرایشی، ایده خوبی است که براش‌های خود را هر ۷ تا ۱۰ روز یک‌بار بشویید.

برای تمیز کردن براش‌های آرایشی، متخصصان پوست نکات زیر را توصیه می‌کنند:

  • نوک براش‌های خود را زیر آب ولرم و جاری بشویید تا باقی مانده آرایش پاک شود. فقط نوک آن را بشویید، زیرا فرو بردن کل سر براش در نهایت باعث حل شدن چسبی می‌شود که سر براش را به دسته متصل می‌کند.
  • یک کاسه را با آب ولرم و یک قاشق غذاخوری شامپوی ملایم پر کنید. استفاده از آب و صابون ساده باعث خشک شدن موهای براش می‌شود.
  • نوک براش را در کاسه بچرخانید. برای کف کردن خوب، می‌توانید هر نوک براش را در کف دست خود ماساژ دهید.
  • نوک براش را زیر آب جاری بشویید.
  • شامپو زدن و شستشوی هر براش را تا زمانی که آب از براش پاک شود ادامه دهید.
  • رطوبت اضافی را با یک حوله کاغذی تمیز و خشک بگیرید.
  • براش‌های خود را صاف روی حوله قرار دهید تا خشک شوند و نوک آن از لبه پیشخوان آویزان باشد. براش‌های خود را به صورت عمودی در ظرف خشک نکنید، زیرا باعث می‌شود آب از روی براش‌ها پایین بیاید و چسبی که سر براش را به دسته متصل می‌کند، شل می‌شود.

در زمانی که عفونت‌های پوستی در حال افزایش است، هرگز براش‌های آرایشی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید و اغلب آن‌ها را بشویید.

هر چند وقت یکبار باید براش های آرایشی را تمیز کنید؟

هیچ پاسخی برای اینکه دقیقا چه زمانی باید براش‌های آرایش را تمیز کنید وجود ندارد، اما آرایشگران و متخصصان پوست به طور کلی موافق هستند که پاسخ این است: اگر می‌بینید مواد آرایشی روی براش قابل مشاهده است، توصیه می‌کنم حداقل هر دو هفته یا بیشتر براش‌های آرایشی خود را بشویید.

اگر می‌بینید مواد آرایشی روی براش قابل مشاهده است، توصیه می‌کنم حداقل هر دو هفته یا بیشتر براش‌های آرایشی خود را بشویید.
اگر می‌بینید مواد آرایشی روی براش قابل مشاهده است، توصیه می‌کنم حداقل هر دو هفته یا بیشتر براش‌های آرایشی خود را بشویید.

می‌توانید حتی محافظه کارتر باشید و انتخاب کنید که براش‌های خود را هفته‌ای یک بار بشویید. از آن جایی که این براش‌ها روی صورت شما استفاده می‌شوند، هر چه تمیزتر باشند بهتر است. می‌توانید با براش‌های سایه چشم و براش‌های خط چشم کمی ملایم‌تر باشید. براش‌هایی که برای دور چشم استفاده می‌شوند باید حداقل دو بار در ماه تمیز شوند. براش‌های آرایشی می‌توانند به سرعت باکتری‌ها را بسازند، به خصوص آن‌هایی که در اطراف چشم شما استفاده می‌شوند.

پاکسازی‌های مکرر فقط به تمیزتر ماندن پوست شما کمک نمی‌کند. صابون زدن مرتب براش‌های آرایشی می‌تواند طول عمر موها را افزایش داده و باعث استفاده بهتر محصول شود. موهای براش‌‌ها و اسفنج‌ها متخلخل هستند، بنابراین روغن‌ها، زباله‌ها و باکتری‌ها را روی خود نگه می‌دارند.

آرایش باقی مانده ناخالص، کثیفی و روغن را که در مورد آن صحبت کردیم، به خاطر دارید؟ این موارد پس از تمیز کردن براش با دقت فراوان به خوبی از بین می‌روند. اگر شما یک آرایشگر هستید یا فقط فردی هستید که به طور منظم مقدار زیادی آرایش می‌کند، تمیز کردن براش را پس از هر بار استفاده به شما توصیه می‌کنیم. براش‌های صورت مانند براش کرم پودر، کانسیلر یا رژگونه، باید هفته‌ای یک بار تمیز شوند.

چه زمانی باید براش های آرایشی خود را بشویید؟

شما براش‌هایتان را تمیز می‌کنید، و براش‌هایتان را می‌شویید. همانطور که در بالاتر هم ذکر شد، تمیز کردن باید به صورت هفتگی انجام شود و شستشو باید هر ماه یک بار با صابون یا شامپوی ملایم انجام شود.

ساده ترین راه برای تمیز کردن براش های آرایشی چیست؟

ساده ترین راه برای تمیز کردن براش‌های آرایشی، سرمایه گذاری روی یک تمیزکننده براش سیلیکونی است. بیشتر مت‌های سیلیکونی با بافت‌های مختلف طراحی شده‌اند که بهتر از دستان شما می‌توانند بین موهای براش‌های شما قرار بگیرند.

بیشتر مت‌های سیلیکونی با بافت‌های مختلف طراحی شده‌اند که بهتر از دستان شما می‌توانند بین موهای براش‌های شما قرار بگیرند.
بیشتر مت‌های سیلیکونی با بافت‌های مختلف طراحی شده‌اند که بهتر از دستان شما می‌توانند بین موهای براش‌های شما قرار بگیرند.

مراحل گام به گام نحوه تمیز کردن براش های آرایش چیست؟

روال گام به گام برای تمیز کردن براش‌ها به شرح زیر است:

  • یک مقدار از شامپوی ملایم را در یک لیوان بریزید و آن را با آب گرم پر کنید.
  • براش‌های خود را در آب بچرخانید و به آرامی موهای آن را ماساژ دهید تا مواد آلوده بیشتر از بین برود.
  • سپس آن‌ها را با آب تمیز بشویید و آبی که به خورد آن‌ها رفته است را به دقت فشار دهید.
  • براش‌ها را به صورت صاف و افقی دراز کنید تا خشک شوند.
  • برای تمیز کردن روزانه، از یک پاک کننده براش مانند Cinema Secrets استفاده کنید. برای شستشوی شدید، به سراغ پاک کننده بیوتی بلندر بروید.
  • مقدار کمی از مایع را در یک فنجان کوچک بریزید و براش خود را فرو ببرید تا از مایع اشباع شود.
  • براش را به آرامی روی یک حوله کاغذی بچرخانید تا پاک کننده را جذب کند و کثیفی را با خود ببرد. اگر می‌خواهید تمیزی کامل‌تری داشته باشید، حوله کاغذی را جایگزین مت یا دستکش سیلیکونی کنید.
  • چه زمانی باید براش های آرایشی خود را تعویض کنید؟

به محض این­که متوجه شدید که براش‌هایتان مانند گذشته تمیز نمی‌شوند، ممکن است زمان تعویض آن­‌ها فرا رسیده باشد. به عنوان یک قانون کلی، هر سه ماه یک بار باید چند براش جدید برای جایگزینی براش‌های قدیمی بخرید. بررسی ریزش نیز مهم است. تا زمانی که براش‌های شما ریزش نداشته باشند، بو ندهند یا به شدت تغییر رنگ ندهند، می‌توانند تا آخر عمر باقی بمانند. “من یک براش MAC از سال 1994 دارم!”

اگر قصد خرید آنلاین براش را دارید، می توانید از فروشگاه اینترنتی Spring Cosmetics دیدن کرده و از میان براش‌های برندهای معروفی همچون براش مک و براش خوزامی، برند مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *