چرا آبرسان پوست مهم است؟

چرا آبرسان پوست مهم است؟

‌اگر متوجه شده اید که پوست شما به طور فزاینده ای حساس شده و یا تقریبا به طور مداوم خارش دارد، خطوط ریز و چین و چروک ها برجسته تر شده اند، یا رنگ پوست شما به طور کلی کدر و کم رنگ به نظر می رسد، احتمالاً با اثرات پوست کم آب شده دست و پنجه نرم می کنید.

با ما همراه باشید تا بررسی کنیم چرا آبرسانی نقش مهمی در سلامت پوست شما ایفا می کند و دریابید که چگونه با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی و انتخاب محصولات مراقبت از پوست، درخشندگی خود را بازگردانید. علاوه بر این اگر قصد خرید آنلاین آبرسان دارید، با ما همراه شوید!

چرا آبرسانی پوست مهم است؟

آبرسانی نه تنها برای ظاهر پوست شما بلکه برای احساسی که خودتان به آن دارید نیز مهم است. پوستی که به درستی آبرسانی شده باشد می تواند عملکرد ذاتی خود را که به عنوان یک مانع طبیعی در برابر عناصر خارجی عمل می کند، کامل کند. وقتی ساختار پوست به خطر بیفتد، در برابر ترک خوردن و شکستن آسیب‌پذیرتر می‌شود، که باعث می‌شود در برابر عوامل استرس‌زا و محرک‌های محیطی انعطاف‌پذیری کمتری داشته باشد. این می تواند منجر به تولید بیش از حد روغن ها (برای جبران کمبود رطوبت)، تیرگی چهره، حلقه های برجسته تر زیر چشم و پف، و افزایش حساسیت، تحریک و التهاب شود.

پوست هیدراته شده سرحال، نرم و صاف به نظر می رسد و به شما درخشندگی طبیعی و ظاهری جوان می بخشد. همچنین بهتر می‌تواند خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند، که خطوط ظریف و چین و چروک را به حداقل می‌رساند. پوست هیدراته پوست شاد است. سالم به نظر می رسد و احساس خوبی دارد.

چگونه پوست کم آب می شود؟

پوست کم آب با پوست خشک متفاوت است، زیرا پوست کم آب فاقد آب است، در حالی که پوست خشک با تولید سبوم (روغن)، دهیدراته شدنش کمتر مشخص می شود. پوست ممکن است با هر چیزی که آب را از پوست خارج کند دچار کم آبی شود. این موارد شامل مواردی همچون موارد زیر می باشند:

  • شرایط آب و هوایی به شدت گرم یا به شدت سرد
  • خوردن غذاهای شور
  • مصرف بیش از حد کافئین و الکل
  • نادیده گرفتن روتین مراقبت از پوست با تمیز نکردن و مرطوب نکردن روزانه
  • لایه برداری بیش از حد
  • محصولات تهاجمی پاک کننده صورت
چرا آبرسان پوست مهم است؟
پوست کم آب با پوست خشک متفاوت است، زیرا پوست کم آب فاقد آب است، در حالی که پوست خشک با تولید سبوم (روغن)، دهیدراته شدنش کمتر مشخص می شود.

چگونه پوست خود را آبرسانی کنیم؟

هنگامی که بیرونی ترین لایه پوست رطوبت لازم را برای دفع سموم و حمل مواد مغذی به سلول های پوست داشته باشد، پوست شما بهترین ظاهر و احساس خود را دارد. بیایید به چند قدم ساده که می توانید برای افزایش سطح آبرسانی پوست خود بردارید نگاهی بیندازیم.

دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید

برای اینکه پوست خود را آبرسانی کنید، باید به آن آب اضافه کنید. مرطوب کننده به پوست شما کمک می کند تا آب داخل سلول را ببندد و سد طبیعی پوست شما را ترمیم کند. در واقع مرطوب کننده از هدر رفتن آب جلوگیری می کند و سلامت پوست شما را بهبود می بخشد.

آبرسانی به زیر سد پوست می رود. آب را به سلول ها تزریق می کند تا آن ها را حجیم کند. مرطوب کننده های آبرسان ها شامل سه نوع ماده اصلی هستند:

  • مرطوب‌کننده‌هایی مانند گلیسیرین، اسید هیالورونیک و پانتنول، آب را از هوا و لایه‌های عمیق‌تر پوست به بیرونی‌ترین لایه پوست می‌کشند تا رطوبت را افزایش دهند.
  • مواد انسدادی مانند موم زنبور عسل و کره کاکائو که مانعی را تشکیل می دهند و از تبخیر آب جلوگیری می کنند.
  • نرم کننده هایی مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن دانه زغال اخته پوست را نرم و تسکین می دهند.

جدیدترین نسل مرطوب‌کننده‌ها که می‌توان از آن ها به عنوان یک درمان خنک‌کننده پوست در طول شب استفاده کرد، حاوی سرامیدهایی هستند که سد چربی را ترمیم کرده و از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند.

محصولات مراقبت از پوست خود را بررسی کنید

برای آبرسانی به پوست خود، باید مطمئن شوید که محصولات مراقبت از پوست به جای خشک کردن بیشتر پوست، به شما کمک می کنند. از مواد شیمیایی، عطرهای مصنوعی و محصولات حاوی الکل زیاد خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند پوست شما را از موانع طبیعی آن پاک کرده و آن را خشک کنند. درعوض، محصولات مبتنی بر آب و تونر را انتخاب کنید. یک تونر آبرسان برای پوست های خشک که در حین استفاده، رطوبت را به پوست شما باز می گرداند.

چرا آبرسان پوست مهم است؟
برای آبرسانی به پوست خود، باید مطمئن شوید که محصولات مراقبت از پوست به جای خشک کردن بیشتر پوست، به شما کمک می کنند.

هفته ای یکبار از ماسک صورت پاک کننده پوست استفاده کنید

در حالی که مرطوب کننده به حفظ آبرسانی روزانه کمک می کند، شما به دنبال بهترین ماسک صورت برای آبرسانی به پوست خود و تقویت واقعی آن هستید. ماسک‌های صورت با فرمول‌بندی خاص در رساندن رطوبت و تغذیه متمرکز به عمق پوست بسیار موثر هستند. آن ها همچنین یک افزودنی آسان به رژیم مراقبت از پوست شما هستند، زیرا تنها به 10 تا 20 دقیقه آن هم یک بار در هفته نیاز دارند.

ضد آفتاب را نادیده نگیرید

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند پوست شما را کم آب کند و به همین دلیل هم ضروری است که از ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. استفاده روزانه از ضد آفتاب از اثرات مضر اشعه UVB جلوگیری می کند و از تجزیه کلاژن و الاستین که می تواند باعث علائم قابل مشاهده پیری زودرس شود، جلوگیری می کند.

از یک رژیم غذایی آبرسان استفاده کنید

رژیم غذایی شما بدون شک بزرگ ترین عامل در مورد هیدراتاسیون است، به این معنی که می تواند به تلاش شما کمک کند یا مانع از آن شود. هنگام اولویت دادن به هیدراتاسیون در رژیم غذایی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نوشیدن آب کافی – توصیه کلی هشت لیوان در روز به علاوه بیشتر است، بسته به سطح فعالیت شما.
  • مصرف زیاد غذاهای غنی از آب و آنتی اکسیدان ها مانند میوه ها و سبزیجات. آن‌ها محتوای کلی آب بدن شما را افزایش می‌دهند و همچنین مصرف ویتامین و مواد معدنی شما را افزایش می‌دهند که به تعادل سطح هیدراتاسیون کمک می‌کند.
  • خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب ضروری مانند سالمون، روغن زیتون، گردو و دانه کدو تنبل برای بهبود سلامت پوست و تقویت موانع طبیعی آن.
  • محدود کردن غذاها و نوشیدنی های کم آب کننده، از جمله الکل، کافئین، شکر تصفیه شده و سدیم بیش از حد که معمولاً در غذاهای بسیار فرآوری شده یافت می شود.

شما می توانید برای خرید اینترنتی آبرسان و خرید اینترنتی انواع مرطوب کننده، به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی Spring Cosmetics مراجعه کرده و گزینه مد نظر خود را با توجه به حال پوست خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *