چگونه آرایش خود را تا آخر روز حفظ کنید؟

چگونه آرایش خود را تا آخر روز حفظ کنید؟

به عنوان شخصی دوست‌دار آرایش، بیشتر ما در طول روز زمانی را برای ایجاد ظاهری زیبا و آرایشی بی نقص چه 5 دقیقه یا بیشتر برای آماده شدن وقت می‌گذاریم، نمی‌توان انکار کرد که آرایش کردن روزانه یک کار آرامش بخش است که به شما کمک می‌کند در طول روز آراسته و با اعتماد به نفس به نظر برسید. خوشبختانه، چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا آرایش خود را در تمام طول روز ثابت نگه دارید. چه دارای پوست چرب باشید یا در آب و هوای مرطوب، گرمای زیاد در خانه یا محل کار هستید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا راهکارهایی برای حفظ آرایشتان در طول روز یاد بگیرید. این هک‌های زیبایی را در روتین آرایش خود بگنجانید تا ظاهر آرایشی ماندگارتر داشته باشید:

  • همیشه قبل از شروع آرایش صورتتان را تمیز کنید

قبل از آرایش کردن، مهم است که با پوستی تمیز و مرطوب شروع کنید. این کار به آرایش شما کمک می‌کند تا ماندگارتر شود و با این کار از انباشت محصولات آرایشی و بسته شدن منافذ جلوگیری می‌کنید.

  • استفاده از پرایمر

پرایمر موجب ایجاد یک پایه صاف برای آرایش شما می‌شود و همچنین به حفظ آن در طول روز کمک می‌کند. پس از انجام روتین مراقبت از پوست، قبل از آرایش صورت خود را با پرایمر آماده کنید. پرایمر یک محصول زیبایی است که رطوبت را از بین می‌برد و کمک می‌کند کرم پودر روی پوست شما به خوبی بنشیند. معمولا داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آرایشی مجموعه‌ای از پرایمرها را ارائه می‌دهند شما به دنبال محصولی باشید که رطوبت را حفظ کند و قابلیت پوشش طولانی مدت را نیز داشته باشد. کمی از پرایمر صورت خود را به اندازه یک نخود برداشته و روی پوست خود بمالید و به طور یکنواخت روی صورت خود پخش کنید. از پرایمرهای محبوب و کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرایمر مات کننده فنتی بیوتی

پرایمر طلا گرلن (پوست خشک)

پرایمر تاچا

پرایمر موجب ایجاد یک پایه صاف برای آرایش شما می‌شود و همچنین به حفظ آن در طول روز کمک می‌کند.
پرایمر موجب ایجاد یک پایه صاف برای آرایش شما می‌شود و همچنین به حفظ آن در طول روز کمک می‌کند.
  • از محصولات ضد آب استفاده کنید

در شرایط گرما یا موقعیتی که تعریق زیاد دارید، از محصولات ضدآب استفاده کنید تا از لکه شدن یا پخش شدن آرایشتان جلوگیری کنید. محصولات ضد آب بسیار مناسب افرادی است که ورزش‌های سنگینی یا ورزش‌های آبی مانند شنا انجام می‌دهند. از محصولات ضد آب محبوب و کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کرم پودر کلارنس

کرم پودر نارس

ضد آفتاب ایزدین

مداد ابرو ضد آب بنفیت

در شرایط گرما یا موقعیتی که تعریق زیاد دارید، از محصولات ضدآب استفاده کنید تا از لکه شدن یا پخش شدن آرایشتان جلوگیری کنید.
در شرایط گرما یا موقعیتی که تعریق زیاد دارید، از محصولات ضدآب استفاده کنید تا از لکه شدن یا پخش شدن آرایشتان جلوگیری کنید.
  • از دست زدن به صورت خود بپرهیزید

دست زدن به صورت می‌تواند باعث لکه شدن یا ساییدگی آرایش شما شود، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از دست زدن به صورتتان خودداری کنید. لمس صورت می‌تواند روغن‌ها و باکتری‌ها را به آرایش شما منتقل کند و باعث تجزیه سریع‌تر آرایش شود. سعی کنید از لمس صورت خود در طول روز خودداری کنید.

  • آرایشتان را هر شب پاک کنید

قبل از رفتن به رختخواب، مطمئن شوید که تمام آرایش خود را پاک کرده‌اید تا پوست شما بتواند در طول شب نفس بکشد و بازسازی شود. از یک پاک کننده و مرطوب کننده ملایم استفاده کنید تا پوست خود را سالم و هیدراته نگه دارید.

  • از محصولات با ماندگاری بالا استفاده کنید

به دنبال محصولات آرایشی باشید که برای ماندگاری در تمام طول روز طراحی شده‌اند، مانند رژ لب، سایه، کانسیلر و خط چشم‌های با ماندگاری طولانی.

  • نوع پوستتان را در نظر بگیرید

انواع پوست ممکن است به محصولات و تکنیک‌های متفاوتی برای حفظ آرایش نیاز داشته باشد. به عنوان مثال، پوست‌های چرب بهتر است از پرایمر مات کننده با اسید سالیسیلیک یا دیگر محصولات فاقد چربی استفاده کنند. استفاده از محصولات زیبایی متناسب با نوع پوست شما، آرایش شما را در طول روز تازه نگه می‌دارد. اگر پوست خشکی دارید، محصولات آرایشی را انتخاب کنید که مانند فاندیشن مایع با اسید هیالورونیک آبرسانی می‌کنند. تغذیه پوست خشک با آبرسانی بیشتر از پوسته پوسته شدن و لایه لایه شدن آرایش شما در طول روز جلوگیری می‌کند. اگر پوست شما مستعد جمع شدن چربی و جوش است. اسید سالیسیلیک به عنوان یک لایه بردار به مبارزه با لکه‌ها و کنترل تولید چربی در پوست کمک می‌کند.

  • از یک اسپری فیکس استفاده کنید

یک اسپری فیکس می‌تواند به حفظ آرایش شما کمک کند و در طول روز ظاهری شاداب داشته باشید. اگر پوست خشکی دارید، ممکن است یک اسپری فیکس را به یک پودر فیکس ترجیح دهید، زیرا اولی به صورت شما ظاهری شبنم دار می‌بخشد و آرایش چشم و لب شما را به همراه کرم پودرتان فیکس می‌کند. برای استفاده از اسپری فیکس آرایش، بطری اسپری را در فاصله شش اینچی از صورت خود نگه دارید و پس از اتمام آرایش خود، دو پاف از اسپری را به صورتتان بزنید. اسپری تنظیم کننده آرایش می‌تواند به قفل شدن آرایش شما کمک کند و از محو شدن یا لکه شدن آن در طول روز جلوگیری کند. از اسپری های فیکس محبوب و کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسپری فیکس آناستازیا

اسپری فیکس و شاداب کننده جفری استار مورفی

اسپری فیکس پلاس مک

یک اسپری فیکس می‌تواند به حفظ آرایش شما کمک کند و در طول روز ظاهری شاداب داشته باشید.
یک اسپری فیکس می‌تواند به حفظ آرایش شما کمک کند و در طول روز ظاهری شاداب داشته باشید.
  • هیدراته بمانید

نوشیدن مقدار زیادی آب می‌تواند به هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک کند و از خشکی یا کیکی به نظر رسیدن آرایش جلوگیری کند. به طور کلی، کلید حفظ تازگی آرایش در تمام طول روز این است که با یک صورت تمیز و مرطوب شروع کنید و از محصولاتی استفاده کنید که با ماندگاری بالا طراحی شده‌اند. فراموش نکنید که آرایش طول روز خود را قبل از خواب پاک کنید تا پوست خود را سالم و شاداب نگه دارید.

  • از پرایمر اختصاصی آرایش چشم استفاده کنید

از پرایمر اختصاصی برای آرایش چشم استفاده کنید. پرایمر به حفظ فاندیشن، کانسیلر، رژگونه، برنزر و هایلایتر کمک می‌کند، اما پرایمر اختصاصی چشم به ماندگاری آرایش چشم شما در طول روز کمک می‌کند. قبل از استفاده از سایه چشم یا خط چشم از پرایمر مخصوص آرایش چشم استفاده کنید.

  • از یک آرایش پاک کن ملایم استفاده کنید

هنگام پاک کردن آرایش، از پاک کننده ملایمی استفاده کنید که چربی طبیعی پوست شما را از بین نبرد. این کار به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از خشکی یا تحریک آن کمک می‌کند. از پاک کننده‌های آرایش محبوب و کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاک کننده آرایش کلینیک

شوینده فومی پوست چرب کلینیک

شوینده صورت کلینیک (پوست خشک)

هنگام پاک کردن آرایش، از پاک کننده ملایمی استفاده کنید که چربی طبیعی پوست شما را از بین نبرد.
هنگام پاک کردن آرایش، از پاک کننده ملایمی استفاده کنید که چربی طبیعی پوست شما را از بین نبرد.
  • زیاده روی نکنید

از استفاده بیش از حد محصولات آرایشی خودداری کنید. از آرایش بیش از حد روی آرایش خودداری کنید. اگرچه به نظر غیر منطقی می‌رسد، اما زدن لایه‌های بیش از حد محصولات آرایشی باعث می‌شود محصولات زیبایی شما در طول روز از بین بروند. از زدن فاندیشن زیاد که حالت کیکی ایجاد می‌کند برای پوشش کامل خودداری کنید. لایه‌های ضخیم فاندیشن به پوست نمی‌چسبد و بنابراین پس از چند ساعت از روی صورت می‌لغزد و حالت لکه لکه می‌شود.

  • بیوتی بلندر خود را در تمام طول روز همراه داشته باشید

داشتن این ابزار همه کاره در کنار شما در طول روز به شما کمک می‌کند آرایش خود را بسیار راحت‌تر حفظ کنید. هر زمان که متوجه چین و چروک مزاحم یا ناحیه‌ای شدید که آرایش شما شبیه به کیک به نظر می‌رسد، فقط اسفنج زیبایی خود را برداشته و مشکل را در یک لحظه از بین ببرید. اگر طرفدار بیوتی بلندر نیستید، قطعاً می‌توانید یک براش با کیفیت انتخاب کنید. با این حال، بیوتی بلندرها اغلب به دلایلی انتخاب ارجح هستند. از بیوتی بلندرهای محبوب و کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسفنج بیوتی بلندر

اسپانج بلندر سامر خوزامی

اسپانج ریل تکنیک

بیوتی بلندر خود را در تمام طول روز همراه داشته باشید
بیوتی بلندر خود را در تمام طول روز همراه داشته باشید.
  • محصولات را به خوبی فید کنید

فید کردن کلیدی برای دستیابی به یک آرایش بدون نقص و ظاهر طبیعی است. زمانی را صرف کنید تا محصولات خود را به خوبی فید کنید تا پایانی بی‌عیب و نقص داشته باشید.

  • فاندیشن خود را گرم کنید

صرف نظر از اینکه از براش یا اسفنج برای استفاده از کرم پودر استفاده می‌کنید، برخی از آرایشگران پیشنهاد می‌کنند که گرم کردن کرم پودر با استفاده از انگشتان، ترکیب بهتری به شما می‌دهد، که باعث افزایش ماندگاری آرایش روی صورت شما می‌شود. ابتدا کرم پودر را به پشت دست خود بمالید و با استفاده از انگشتان یا براش یا اسفنج کمی آن را گرم کنید. بهتر است به جای براش، محصول را مستقیم روی صورت خود بمالید تا از ایجاد رگه جلوگیری کنید و ظاهر طبیعی تری به خود بدهید.

  • پودر بیک بزنید

پودرهای فیکس و بیک از لکه شدن آرایش صورت شما در طول روز جلوگیری می‌کنند. به عنوان آخرین مرحله برای تنظیم آرایش، از پودری استفاده کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. یک براش مناسب را برداشته و به پودرتان آغشته کنید و به آرامی براش آرایش را در امتداد خط فک، گونه‌ها، پیشانی و بینی خود بکشید. اگر پوست شما مستعد تجمع چربی است، یک لایه پودر بسیار سبک به ناحیه T و ناحیه چانه خود اضافه کنید. از پودر بیک‌های محبوب و کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پودر بیک و فیکس رولوشن

پودر فیکس لورا مرسیه

پودر فیکس اورگلس

پودرهای فیکس و بیک از لکه شدن آرایش صورت شما در طول روز جلوگیری می‌کنند.
پودرهای فیکس و بیک از لکه شدن آرایش صورت شما در طول روز جلوگیری می‌کنند.
  • تاریخ انقضای محصولات آرایشی خود را چک کنید

محصولات تازه بهتر به سطح پوست شما می‌چسبند. تاریخ انقضای محصولات خود را بررسی کنید. اگر ریمل، خط چشم یا سایر محصولات آرایشی شما خشک، شکننده یا سفت شده است، این‌ها نشانه‌هایی است که تاریخ مصرفشان تمام شده است.

  • صورت خود را لایه برداری کنید

آرایش روی پوست لایه برداری شده بهتر می‌نشیند. اگر پوست شما خشک، لکه‌دار یا ناهموار است، برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست لایه برداری کنید، اما مراقب باشید که بیش از حد از لایه بردار استفاده نکنید(حداکثر دو بار در هفته). افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند تا سه بار هم در هفته لایه برداری کنند. از لایه‌بردارهای محبوب و کاربردی می‌توان به کرم اسکراب روزانه کلینیک اشاره کرد:

برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست لایه برداری کنید
برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست لایه برداری کنید
  • از پد کنترل چربی (کاغذهای بلاتینگ) استفاده کنید

انباشت چربی روی پوست یکی از دلایل اصلی بهم ریختن آرایش در طول روز است. از پدهای کنترل چربی برای پاک کردن تجمع چربی روی صورت خود استفاده کنید. اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است، از یک پوشش مات با کرم پودر یا پرایمر بدون روغن استفاده کنید تا از تجمع چربی اضافی و لکه دار شدن آرایشتان جلوگیری کنید.

  • ماندگاری رژ لبتان را بالا ببرید

ابتدا با یک خط لب با رنگ مناسب شروع کنید و به کمان کوپید و گوشه‌های لب خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. سپس یک رژ لب با ماندگاری بالا برداشته و یک یا دو لایه بزنید تا به رنگ دلخواهتان برسید. یک دستمال را بین لب‌هایتان قرار داده و کمی فشار دهید تا محصول اضافی از بین برود. در نهایت می‌توانید از یک برق لب متناسب با رژ لبتان استفاده کنید.

  • از براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی با کیفیت استفاده کنید

استفاده از براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی با کیفیت نه تنها به شما کمک می‌کند تا یک آرایش حرفه‌ای داشته و از استفاده صحیح محصولات آرایشی خود اطمینان حاصل کنید، بلکه می‌تواند به ماندگاری آرایش شما در تمام روز نیز کمک کند. مراقبت از براش‌های آرایشیتان نیز مهم است، به این معنی که آن‌ها را به طور مرتب تمیز کنید .براش‌های باکیفیت به محصولات شما اجازه می‌دهند تا به طور یکپارچه‌تر زده شوند و به خوبی فید شوند و به شما امکان می‌دهند از محصول کمتری استفاده کنید. از براش‌های محبوب و کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ست براش آرایش چشم و ابرو مورفی

ست براش ریل تکنیک

استفاده از براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی با کیفیت نه تنها به شما کمک می‌کند تا یک آرایش حرفه‌ای داشته باشید.
استفاده از براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی با کیفیت نه تنها به شما کمک می‌کند تا یک آرایش حرفه‌ای داشته باشید.
  • خط چشم خود را به درستی تنظیم کنید

آیا می‌دانستید که می‌توانید خط چشم خود را تنظیم کنید؟ برای خط چشم روی بن مژه، از یک مداد بلند استفاده کنید و با سایه به همان رنگ ست کنید. مقداری ریمل ضد آب بکشید مطمئن باشید که آرایش چشم شما بی‌نقص خواهد بود. در نهایت ارایشتان را با اسپری یا پودر فیکس کنید. از خط چشم‌های محبوب و کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خط چشم ضد آب توفیسد

خط چشم و مداد چشم دو سر هدی بیوتی

ست خط چشم و رژلب مایع مینی فنتی بیوتی

برای خط چشم روی بن مژه، از یک مداد بلند استفاده کنید و با سایه به همان رنگ ست کنید.
برای خط چشم روی بن مژه، از یک مداد بلند استفاده کنید و با سایه به همان رنگ ست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *